30.4.13

Limaumaniss dan PRU13

salam semua..

penatnya berkejaran sana sini..semuanya PRU punya pasal...tapi LM bukanlah nak mengeluh..
dalam kelam kabut sana sini sempat juga siapkan kerja..sempat lagi berkenduri kendara (kenduri ni sampai bila pun takkan habis bagi famly LM, tiap2 bulan ada saja macam2 jenis kenduri..p kenduri ja dah cukup memenatkan...adeh)

singgah Raudhatul Mahabbah (RM) sat  sebelum masuk ofis..ni pemdangan masjid USM dan school computer & math dari RM, tingkat 18.. 

setibanya di ofis utk menjaga exam, LM terbuka hati nk menulis di blog..lepas semua emel yg penting dibaca, mesej whatassp group n36 pantai jerejak dijenguk dan setelah mempromo gelang2 silver di FB..lama dah rasanya x promo, sbb x reti nak mengayat...padahal online  je FB almost evrytime bila ada WIFI...


rasa lega sekejap sebab dah selesaikan borang untuk PACA yang bakal bertugas pada 5 Mei nanti..semuanya dah di hand over untuk next proses..siap ada calon PACA yg belanja capati lagi...alhamdulillah... sampai ofis ada pulak creepe campo kat atas meja, lupa pula yg LM ada order ofismate minggu lepas, sangat happy tgk colouful crepe tu atas meja sbb tgh LAPAR (walaupun dah sarapan)...err

satu dah hilang..masuk perut dah..


Makcik Miza ada call juga minta jadi PACA utk yg mengundi awal harini..sayangnya LM kena jaga exam..lepas exam kalau khidmat masih diperlukan LM nk p lah juga..tgk suasana mengundi awal di balai polis tu macam mana...amek pengalaman awal sebelum bertugas pada 5 Mei nanti...huh berdebar rasanya..tak pernah2 mengundi, first time nk mengundi dan bertugas sekaligus sebagai PACA pada hari tersebut..

banyak benda yg LM belajar, thanks to akhi Isahak yg letak nama LM untuk menggerakkan PACA, rupanya team ini lah yang sangat berperanan penting di akhir proses PRU..sangat penting sbb kat sini lah banyak peluang menipu dan benda tak diingini berlaku sehingga dapat menjadikan seseorang calon tu kalah... di sini lah PACA amat berperanan, sebab tu kena diberi training..dan setelah berminggu2 berhempas pulas buat training dan sendiri pergi training(berkali2 pulak tu), kami akhirnya dapat membentuk satu pasukan volunteer PACA bagi kawasan Pantai Jerejak secara khususnya..

alhamdulillah, tiada yang lain dapat diungkapkan selain kesyukuran kepada ALLAH yang membantu di segenap hempas pulas kami...penat ini tak dapat LM lupakan...mungkin sumbangan LM ni nampak kecil..sangatlah kecil nak dibandingkan dengan ikhwah2 lain dgn macam2 lagi tugas mereka siang dan malam....tapi kami cuba berusaha sebaik mungkin demi agama dan negara...tarbiyah mengajar kami bersabar....tidak kenal erti rehat...hanya mendambakan rehat yg sebenar benarnya di SANA nanti...

oklah..crepe dan capati memanggil2 untuk masuk perut...lapar ke tak lapar lain cerita..yang penting sebelum jaga exam mesti pekena benda ni....adios....selamat mengundi untuk semua...politik jangan dipisahkan dari agama, sebab nabi pun berpolitik dan memimpin.....maka x masuk akal jika kita hanya duduk diam tanpa memberi sesuatu untuk kepimpinan negara kita sambil mengharap saja yang terbaik datang menyapa ....kenalah usaha sikit...insyaALLAH usaha anda akan memberi hasilnya di kemudian hari..

wassalam..



try posing tp gmbar gelap x jadi..boh gamabq masjid ni je la..banyak bezanya masjid dari zaman LM tadika kat situ dulu...(of kos ler..tadika tu zaman bila...)



1 comment:

DiLa said...

aslm dear sis, dok tunggu update blackouts ni...pls share~ =/