28.12.08

reunion dinner..


salam to all...
semalam selesai sudah reunion dinner skolah al-mashoor(perempuan) batch PMR 98 dan SPM tahun 2000.
lbh kurang 40 lbh kawan2 yg datang..ada yg bawa suami, bawa tunang dan bawa famly pon ada....tak kisah la..asalkan kami dapat jumpa....ni kali ke 4 reunion diadakan tapi ni la 1 st time aku p...walau pon ttak sihat...aku gagahkan jugak p...sebab dah baya...dan x nak hampakan kawan2 yg p....walaupon x dpt jumpa kawan baik aku masa skola dulu, aku ttp semangat gak...

makanan kt hotel sunway tu mmg best...tapi aku x da makan sume jenis makanan tu...ada yg x menepati selera...mkan pon hanya yg ringan2...lbh banyak desert..sbb light n easy food( sbb kesihatan x mengizinkan...)

utk meriahkan lagi majlis kami buat tayangan slideshow gamba2 kami zaman dulu2...best..mengimbau kenangan....

pastu kami buat pula cabutan bertuah...sebelum dpt hadiah kami kna jawab soalan dulu....soalan senang2 je...berkisarkan ttg zaman sekolah dulu...mmg menarik la....seronok....ada yg kena nyanyi balik lagu skola...adoi...nasib baik soalan ni tak kena kat aku...mmg dah tak ingat pon lagu skola...8 tahun dah tak nyanyi...nak dengar apatah lagi..bukan ada rakaman lagu tu pon....tp tabik springla kt kawan aku siti mariam tu...dia siap leh nyayi lagu skola kami versi bahsa arab tu....walaupun beberapa baris tpi dia masih ingat....syabass mariam!!!

lepas tu kami beramah mesra...lama x jumpa...x tau cerita...masing2 tak banyak berubah..ada yg sedang sarat mengandung tpi mai jugak dari KL...ada juga yg dah due...tapi boleh lagi mai reunion ni...huh...

reunion ni dikatakan paling berjaya setakat ni sbb kali ni la plg ramai yg dataangg...harap2 thn depan boleh buat kat sebelah pulau ( pulau pinang) pulak sebab x yah susah2 cari jalan kat belah seberang tu...hehe...

ok la rasanya takat tu je nk cerita...hampir kul 11 kami berangkat pulang...jambatan jem jugak walau pun dah nak tengah malam...hampir kul 12 malam sampai la aku ke rumah...letih..


wassalam...



ni door gift kitorang...berbaloi..bayar RM 65 utk doorgift dan makanan yg best2...

2 comments:

hafinah said...

Aku ada buatkan satu mailing grup dengan kawan-kawan masa belajar di IKM dulu. Mereka minta aku buatkan re-union macam ni. Aku tolak sebab tak reti nak organise.

Tapi bila baca tulisanmu ini teruja gak nak jumpa kawan-kawan lama. Pastiny, tak ada yang bawa tunang tapi bawa cucu...he..he

limaumaniss said...

tak kisah la bawak cucu atau cicit...asalkan dapat menyambung kembali tautan ukhwah yg sekejap2 terputus...

p/s: x le nk letak gamba sendiri..seri x naik sebab menahan segala ketidaksihatan diri..aduh!!