18.5.09

Aku Terima Nikahnya...


jom p ramai-ramai..



Assalamualaikum ..

kali ni tak banyak yg nak saya ceritakan..bersempena dengan ramai nya kawan2 saya yang akan mendirikan rumahtangga dalam masa terdekat ni elok lah saya kongsikan sesuatu yg menarik (pada pandangan saya) untuk sama2 diimarahkan....baru2 ni saya mendapat email dari seorang sahabat tentang program nie... (sila lihat poster di bawah). Tentu saja wajah ini tidak asing bagi anak muda yang selalu menyertai program beliau , atau yang mempunyai masalah cinta @ rumahtangga, mahupon bagi student2 UIA kerana ustaz Hasrizal pernah betugas sebagai pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dan juga bergelar 'Ustaz Cinta'.....

buku telah dicetak entah berapa kali...lakuuu......


kebetulan saya baru je beli buku ni...bila tengok sambutan oarng ramai...teringin pulak nak membacanya....dan kebetulan baru je mula baca buku ni....memang menarik...gaya penulisan santai yang tak membebankan minda, sambil mendidik jiwa.....so elok sangat la kalu dapat menghadiri program kat atas tu...tajuknya pon sama, apatah lagi kita pun bakal melaluinya, kalau bukan sekarang pun, apa salahnya jika kita bersiap2 dengan ilmu tentangnya, kan??
jadi sebarkanlah kepada umum...moga2 kita beroleh ilmu yg bermanfaat untuk bekalan di dunia dan akhirat...ingat, sesebuah negara itu bermula dari sekecil2 keluarga yang terdiri dari individu2...dan pernikahan adalah permulaan untuk kita melahirkan individu2 yg bakal mencorakkan dan mewarnai masyarakat masa depan dan generasi seterusnya......


maklumat lanjut di... http://suraualmuttaqin.wordpress.com/

6 comments:

ubey said...

huhu. x terfikir lg nk kawin. walau umur da mencapai usia wajib kawin

limaumaniss said...

ubey...

usia wajib kawen?usia berapa tu?hehe

Mujahidah said...

beli juga buku bercinta sampai ke syurga..

limaumaniss said...

Mujahidah...

insyaALLAH...kena perabih baca buku ni dulu...

milimilo said...

buku ni kandungan die mmg menarik..meaningful ;)

limaumaniss said...

milimilo...

ak ah....akak baru baca sikit jer..tak sampai suku buku pon...x saba nk sambung baca tp x de masa...arghh...