13.5.09

interview lagi???


assalamualaikum semua...

haha..hari ni aku bercuti lagi...tapi bukan la bercuti2 malaysia sambil berehat rehat, tapi amek cuti pergi interview lagi...


kelam kabut dibuatnya pagi2 nak pergi interview...pagi2 keluar rumah , pi amek kawan aku, umma sharifah kat rumah dia..then kami singgah PJJ (USM) - cuti2 pon singgah gak opis aku -err bukan apa sebab nak p amek dokumen kawan aku umma yang telah disahkan...(semalam tak sempat pegawai nak sahkan...) ..then kami keluar dari PJJ...msuk kereta jer kawan aku tuu sound..."mana yg original punya?" baru aku teringat aku x bawa doc yg ori tuh...tertinggal la pulak kat rumah aku...duk perasan yg tu aku punya documen yg orignal.....lepas tu nak tak nak kene la pulak patah balik semula ke rumah aku...uargh....apa lagi pecut la aku kemudian ke rumah...5 minit jer dah sampai....


sampai jer umah mak aku terkejut ..kenapela pulak patah balik rumah nie....terus masuk pergi cari documen original umma tuh...then terus keluar....pecut lagi menuju ke tempat interview...di jabatan pelajaran Penang....huh...sesampai nye kami di sana...masalah parking la pulak...semua penuh...kami tengok orang dah ramai queue kat luaq tu untuk pendaftaran interview.....wow..ramai giler...tak sangka....kami mai pon dah dekat kul 9 pagi time tuh..pendaftaran dah bermula sejak 8.30....tak la lambat sangat kami sampai...tapi q tu dah panjang sampai ke luar bangunan....masyaALLAH....!!!



dipenddekkan citer kami terpaksa la tunggu sampai petang..sebab tk sempat nk masuk interview sebelum pukul 1 tengahari...kul 1 biasalah staaf2 dah break lunch so kami tunggula sampai pukul 2 utk tak terlepas barisan...........maklumla kami dah tunggu dan q dari awal2 tadi...aleh2 bila dah nak sampai bilek interview dah pukul 1 pulak...terpksala depa break dulu...


alhamdulillah interview ni best.. masuk 3 orang sekali dan di interview oleh 2 orang panel yg sporting......cuma letih , penat berdiri....dari pagi sampai la petang....arghh...dugaan benar...


tapi lepas interview memandangkan lokasi interview tu dekat dengan padang kota,dan ada kedai makan yg best kat situ.... (baru2 ni aku baru p makan kat kedai makan tu), so aku ajakla kawan aku yg dah lama aku tak jumpa merangkap co -driver aku pada hari ini(umma) makan2 kat situ....lepas makan dan borak2...(huh banyak citer yang diceritakan) kami pon balik la....aku pon menghantar die balik rumah die...dan aku drive sorang2 balik ke rumah ku.....

sesampainye umah mak aku merugut awat lambat? kata ku ..." kan tadi kak long mesej cakap kami p makan sat .." huhu.....mak ku kata...."yela tapi kenape lambat ssangat balik?" aku reply..." oh...lupe...tadi jem kat highway" (errr...btul ke...? betul...tak caya tanya co-driver..hehehe)......memang jem pon...mau tak jem...time kami balik interview tu same ddgn time orang balik kejer......mestilah jem!!! sbb tu le lambat sampai....dkt kul 6.30 petang baru sampai rumah....aku sebenarnyer tak rasa pon lambat sebab jem sebab sepanjgan jalan asek bersembang jer dgn kawan aku ...sampai la aku menghantar die pulang, baru la mulut ku berenti bercakap!!! ( kan banyak cerita nak diceritakan....)....psstu senyap sunyi seisi ruang kereta..balik la aku sorang2....haha...

seronok hari ni dapat pengalaman baru p interview, selain jumpe kawan2 ...jumpe jugak kawan2 lama masa skola dulu....(ish...kat sini la jugak kite nk jumper yer??) tak per..janji jumper...takla asek YM jer......eratla jugak ukhwah....ingatkan member aku ni lupe aku dah..rupenya time q dia sms kat aku cakap " wani aku nampak hang wani.." ahaah...terus aku mencari2 sana sini...at last aku pon nampak la kawan sekolah aku nie...hehhe.....kelakar sunggoh...tapi takdan nak borak2 panjang...sempat la sembang kejap masa queu tuh.....

akhir kalam moga kami semuaa berjaya kali ni...insyaALLAH murah rezeki...dapat la kan...kita usaha lagi dengan doa yg dipanjatkan kepada ALLAH...mudah-mudahan ALLAH memandang usaha kita ni...dan berkat akhirnya.....ameen...


wassalam..

psst...menunggu papaku pulang dari melaka malam nie...hu seronoknye....ada ole2...



camni la kami berator...panjanggg....



10 comments:

IxoR@ said...

Moga interview itu berjaya....

Amin.

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

kak limaww,
fes tym ziarah blog.
nice!

moga interbiu berjaya ya!
Allahumma Ameen~

limaumaniss said...

IxoR@...

thks IxoR@....harap2nye gitu la....thnks yer...


*************

miss GAZA...

ehehe...klakar la orang panggil kak limauuu...trima kasih yer...

Anonymous said...

gluck fr the interview .. biasalah .. kdg2 ada spi 3bln g interview sn cni br dpt .. :)

limaumaniss said...

Lynda...

dah lepas pon Lynda...insyaALLAH dalam sebulan dua dpt tau result... :)

Aisyah said...

huhu. interview mmg best. n mnakutkan pun ade. huhu moge dpt la ape yg di interview kan itu..

Admin said...

hu.. semayang hajat byk2. minta2 dapat okek

_nissa_ said...

waa...da nah interview..
sy lom nah lg..

limaumaniss said...
This comment has been removed by a blog administrator.
limaumaniss said...

isya...

best ke interview? insyaALLAH...sama2lah kita doakan yer...

ubey...

menanti jawapan yang tak pasti...hehe



[:: nisa ::]...
lom nah lg??