24.10.08

pantun or cerita hati??

salam to all....

mungkin ramai yg tak tahu saya ni suka berpantun....tapi saya tak pandai berpantun..(camne tuh??)...hehe...tapi hari ni saya nk kongsi pantun yg saya jumpa kat net kat sini....bukan apa nk karang sendiri dah tak sempat....lagi pon ni baru lepas kerja...malam ni pula nk berangkat ke KL untuk program JIM (TOT -training of trainer di komplek JIM -KL)...

gini pantunnye...

Buah langsat dibuang tangkai
Dibawa pulang dengan basikal
Beza manusia dengan bangkai
Hidup beriman bersendi akal

Orang politik suka bergaduh
Ada yang sampai panas baran
Bertaubat usah ditangguh
Maut datang tanpa amaran

Air limau air kelapa
Sungguh sedap dibuat minuman
Dunia dipetik, akhirat dilupa
Bagaimana hendak bertemu Tuhan
..


m back to kl...tak saba jugak nk ke KL...rindu pulak rasanya..tapi tak sempat kot nk singgah d uia kejap....sbb program kat sana habis pukul 8 malam....mungkin kami (me, Kak Lat, n Dila) akan terus balik png kalau ada tiket ..kalu takde berkampungla kami kat sana...ehhehe....

ok takat tu dulu....tak leh nk karang panjang...emosi terganggu sikit rentetan dari sesuatu yg berlaku tadi...hanya saya dan ALLAH dan orang itu saja yg tahu....tapi takpe..ia takkan menjejaskan semangat untuk ke KL malam nie...doakan perjalanan kami selamat....ameen..:)





its not what u r thinking..heheh....;)

wassalam...piece...

2 comments:

myadlan said...

wah. saya pn ada di KL minggu ni. nice pantun!

kalo pegi UIA dpt jmp sape je.. ramai balik la..

limaumaniss said...

saya tak pegi uia..tak dan...bz dgn prog..tapi lepas prog sempat jalan2 kt talan TAR..shopping sementara tgu bas...heheh..